12 iun. 2007

Prima saptamana

Prima saptamana in Germania

.. nu e chiar prima saptamana. Am mai fost aici, de multe ori, si la traininguri, si in ultimul an ca prietena a iubitului meu prieten neamt. Dar, acum, este prima saptamana de cand ne-am mutat impreuna.
Sa incep cu sparanghelul si capsunile, pentru ca este plin sezon. Peste tot - pe marginea autostrazilor, in orase sau la marginea lor, vezi bannere mari cu "Erdbeeren" (capsuni) si "Spargel - taglisch frisch" (sparanghel - zilnic proaspat). Inca nu m-am hotarat daca sunt un fan al sparanghelului, sunt innebunita insa dupa capsuni si nu stiu de ce ma fascineaza sa vad toate anunturile astea cu capsuni proaspete. Poate pentru ca ai posibilitatea sa mergi sa-ti culegi singur capsunile de pe campurile fermierilor (ceea ce n-am incercat inca, marturisesc) sau pentru ca ma amuza machetele mari de reclama, in forma de capsuni, care troneaza pe camp. Poate pentru ca mi se pare ca nemtii fac dintr-un sezon - cel al capsunilor si al sparanghelului - un fel de mare actiune de marketing, in care isi vand marfa direct din ferma sau de pe marginea autostrazii. In orice caz, de fiecare data cand trec pe langa semnele respective, imi ploua in gura. Deci functioneaza.
De curand l-am convins pe Jan sa mergem la una din fermele din apropiere sa cumparam capsuni. El, un obisnuit al supermarketului Real de unde-si cumpara tot ce are nevoie, a fost impresionat de calitatea si pretul mai mic al legumelor de la ferma. Eu am fost impresionata de ferma in sine, de hangarele mari pentru utilaje, de ordinea de acolo, de poneiul care pastea linistit in tarcul lui. Magazinul in sine mi-a adus aminte de magazinele de la tara, din satul bunicilor, sau de aprozarele din copilarie. Doamna care vindea era probabil sotia fermierului, capsunile erau asezate in cutii practice din carton, un caine mare dormea intr-un colt sub un scaun. Sparanghelul este destul de scump, 4-5 euro kilogramul, dar nu din acest motiv n-am cumparat, cat din cauza ca habar nu avem, nici eu nici el, cum se gateste. Iar gatitul este oricum un capitol la care am multe de invatat, si fara sa incerc lucruri inedite precum sparanghelul.
Capsunile in schimb au fost excelente.

Niciun comentariu: