18 iun. 2007

Despre termopane

Mama a pus recent geamuri termopan in apartamentul ei. Desi m-am impotrivit cat am putut adoptarii acestui semn al bunastarii pe care-l reprezinta termopanele (aiurea, n-am avut bani sau am preferat sa-i cheltui pe vacante in strainatate), era momentul sa schimbam geamurile. Cele vechi, din tamplarie de lemn, mai pierdeau cate o bucata de fiecare data cand erau deschise, iar mama ajunsese sa le izoleze cu tot felul de materiale fanteziste, inclusiv banda scotch, ca sa nu mai fie curent in casa.
Nu a durat mult, in mai putin de o saptamana de la plata avansului termopanele erau instalate. De fapt, munca efectiva a durat doua zile. Mama mi-a povestit totul la telefon, multumita inclusiv ca oamenii au lucrat curat si n-au facut mai multe stricaciuni decat era cazul. Dupa oamenii cu termopanele, au venit alti oameni, care au reparat zidurile si zugraveala si au montat un pervaz pe dinauntru si afara. Dupa oamenii cu reparatul, mama a trebuit bineinteles sa faca curatenie, sa scoata molozul si asa mai departe. Dupa aceea, trebuie puse jaluzelele pe care mama le-a cumparat, dar nici cei cu termopanele, nici cei cu reparatiile nu le-au montat – nu era in contract. Mama e totusi multumita, desi este foarte obosita si in final totul a costat mai mult decat ne asteptam si treaba tot nu e terminata.
Cu ceva timp in urma, in apartamenul inchiriat de prietenul meu german a trebuit schimbata gresia. Lucratorul neamt a venit, a masurat, s-a apucat de lucru. In urma lui, totul a ramas curat, aranjat, fara nici un fir de ciment sau vreo placa de gresie uitata. Pe mine m-a fascinat si curatenia de laborator pe care a lasat-o in urma, dar si materialele sofisticate pe care le folosea – de exemplu, un soi de izolatie din textil si plastic, care se interpune intre podea si placile noi de gresie.
Jan este foarte mirat, de ce la noi in urma unor lucratori trebuie sa vina alti lucratori si sa platesti alti bani, ca sa fie treaba gata, si mi-a spus ca aici si jaluzelele ar fi fost montate la final. I-am explicat ca uite, si asta e unul din motivele pentru care ne plac noua nemtii.

5 comentarii:

Unknown spunea...

Oli, f dragutze impresiile tale zilnice. si e f bine ca iti plac atat de multe chestii acolo si ai experiente pozitive.
Sunt chiar curioasa cand o sa ai de a face si cu ceva mai putin placut, o isprava care sa iti spuna: hm, asta nu imi place (si nu intra experientele legate de conversatii in limba germana :) ).

Olivia spunea...

Ioana draga mea, dar nu-s toate roz pe aici si nici cainii cu covrigi in coada nu umbla. Poate par eu mai exaltata, asa, dar tu nu stii ca eu ma bucur si daca vad o rata pe drum??
Uite, de exemplu, mi se pare ciudat ca nu prea vezi oameni pe strada. Ma gandeam sa scriu despre asta.. dar cum sa scriu? Nu e nimeni pe drum..

Unknown spunea...

Daca ai fi in Romania ai fi dispus sa platesti cu aceiasi suma pe cel care a montat gresia ? Cred ca de aici vine diferenta de calitate in servicii. Romanul vrea sa cumpere "pret mic", neamtul vrea calitate. Cam asa stau lucrurile.

Anonim spunea...

TERMOPANE, Termopane pentru buzunarul oricui chiar si pe vreme de criza pentru ca avem numeroase oferte la cel mai bun pret - http://www.veka-tamplarie.ro

Anonim spunea...

hahahaha am ajuns si eu in randul framantatilor mi-am pus termopan mai mai