11 dec. 2007

Ziarul

Se pare ca exista o legatura intre tramvaiul 5 din Heidelberg, cu care merg aproape zilnic, si vorbitorii de limba romana. Si nu ma refer numai la mine.
Iata spre exemplu: aseara m-am suit in tramvai, deja destul de aglomerat, m-am asezat pe unul din putinele locuri libere si mi-am aruncat intamplator privirea pe locul de langa mine, si el liber. De fapt, ocupat de un ziar. Ca orice calator cu transportul public care vede o pagina de ziar in bratele altui calator sau si mai bine uitat pe scaun, am inceput sa citesc ceea ce parea un titlu in limba romana. Mai sa fie, imi zic. Intorc ziarul spre mine si bag seama ca era chiar un ziar in limba romana. In tramvai, in centrul Heidelbergului. Titlul ziarului era ceva de genul "Mesagerul Romanesc", cu articole diverse, de la sfaturi juridice pentru romanii pribegi prin Europa care au probleme cu actele de identitate, pana la articole despre politicienii si potentatii zilei (din Romania adica) sau sfaturi despre cum sa-ti pastrezi frumusetea pana la adanci batraneti.

Dupa ce l-am rasfoit pe indelete, am lasat ziarul acolo, ca poate-l mai citesc si altii. Doamna din fata mea parea vag amuzata ca citesc ziare uitate pe scaun, care mai sunt si scrise in limbi ciudate.

In episodul urmator o sa povestesc despre pregatirile de Craciun pe aici si Weihnachtsmarkt (Piata de Craciun).

5 comentarii:

Paul Marculescu spunea...

În Stockholm se găsesc ziare distribuite gratuit în staţiile de metrou sau autobuz. Cetăţeanul ia un ziar, îl citeşte şi eventual îl lasă pe scaun în mijlocul de transport public ca să-l mai citească şi altcineva.
Nu-mi imaginez pe nimeni să ia mai multe acasă ca să le pună pe fundul găleţii de gunoi.
Apropos de găleata de gunoi, ieri a apărut o faţă nouă pe linia T13 de metrou: "una corona şi mie pliz".

Olivia spunea...

Si aici se gasesc ziare sau reviste gratuite pentru calatori. In tren de exemplu se gaseste o super revista, cu articole foarte dragute, cel putin daca e sa ma iau dupa poze :-)
Si, are succes tanarul antreprenor, primeste coroane de la blajinii suedezi? :-))

Paul Marculescu spunea...

Nej. :)
Adică eu n-am văzut ... dar probabil că merge cât de cât afacerea, pentru că pe unii conaţionali îi mai văd din când în când. O fi jobul lor de seară.

O ştire de senzaţie: armata suedeză a tăiat penisul leului din blazon. În sfârşit!
"We were forced to cut the lion's willy off with the aid of a computer", a spus un domn împuternicit cu această operaţiune.
Mă întreb cum ar fi procedat dacă nu erau forţaţi să folosească computerul.

Olivia spunea...

Wow. Am citit articolul. Suedezele din armata au cerut sa i se taie. M-a impresionat citatul: "We were given the task of making sure the willy disappeared".
Pfui, ce taskuri si ce probleme au unii.
Apropos de probleme, mi-a povestit o colega ca la noi la firma s-a declansat o vasta actiune de protest, cand s-a hotarat ca femeile de servici sa nu mai stranga canile de cafea din birouri, ci fiecare sa si le duca inapoi la cafeteria. Mi-i si inchipui pe linistitii colegi germani marsand cu pancarde prin birouri.
Multumesc si mai adu linkuri interesante te rog ;-)

Andrei Avasi spunea...

in primul rand salut la toti.

Da, se gasesc ziare gratuite dar nu numai cele gratuite sunt puse la vedere. In Austria am vazut asta, ziarele sunt puse la orice colt de strada intr-o plasa de plastic practic si ai o cutie deasupra care iti spune cat te costa. Numai ca acea cutie nu are legatura cu plasa. Adica poti sa deschizi plasa sa iei ziarul si sa pleci fara sa platesti nimic. Bineinteles toata lumea plateste. Si mi se pare si normal. Da da da si eu am platit. La un singur ziar n-am avut 50 centi, era 2.5 euro si nu aveam decat 2 la mine (iesisem doar la aer) si nah... scuzati :(